Vabakutselise turundaja valukohad: kuidas hinnata oma teenust? Kas tunnihind on õiglane? Või on parem pakkuda pakette või projektihindu?
Minu vastus? Viska tunnihind prügimäele! 😛
See traditsiooniline mudel on ebaefektiivne nii klientidele kui ka turundajatele. Miks? Sest see ei arvesta turunduse tõelise väärtusega: ideedega! Ja tegelikult on ju nii, et idee loeb.
Me kõik teame: hea idee on kulda väärt. See võib tuua klientidele tuhandeid eurosid ja head mainet. Aga kuidas panna sellele hinda? Kas tunnihinnaga, mis arvestab vaid teostamise aega? Mõned turundajad proovivad süsteemi mängida, seades kõrge tunnihinna ja töötades vähem või madala hinna ja töötades rohkem. See on ebaaus ja tegelikult kahjustab kõiki. Niisiis võtabki klient ehk soodsama tunnihinnaga turundaja. Kliendid ei tea, mida nad saavad, ja turundajad ei saa keskenduda kõige olulisemale: ideedele! 🙂
Kliendid tahavad tulemusi, mitte töötunde. Nad tahavad müüki, kasumit, bränditeadlikkust. Seega peaks ka turundaja hind peegeldama seda väärtust, mitte kulutatud aega. Ja tegelikult on ju vabakutselistega ikkagi ka see, et SA PEAD arvestama maksud hinna sisse, ehk pool läheb ju automaatselt riigile, kui ma töötasu enda isiklikul arvel ka tahan näha. Tunnihind teeb selle eriti retsiks.
Lahendus? Paketid ja projektihinnad!
Fikseeritud hind kindla tulemuse eest. See loob usalduse ja läbipaistvuse ning annab turundajatele vabaduse luua ja genereerida ideid ilma kella vaatamata. Scrollides talletab ideid nii mällu kui seadmesse, linnapildis kogub inspiratsiooni ning raadiot kuulates ei pane mitte reklaame ära, vaid kuulab põnevusega, kuidas teised end reklaamivad.
Mõelge sellele:
- Teie aju töötab pidevalt - sotsiaalmeedias ideede otsimine, reklaamide jälgimine, strateegia loomine. Kas see kõik peaks jääma tasuta?
- Hea idee võib sündida minutiga. Kas see väärib sama hinda, mis tundide pikkune tehniline töö?
- Mõned turundajad petavad süsteemi - panevad kõrge tunnihinna ja kirjutavad vähem tunde, või madala hinna ja kirjutavad rohkem. See on ebaaus ja kahjustab kõiki.
- Ma ei tea, kui hea ja aus näide see on, aga NÄITEKS 😀 Näitlejad ei saa palka ainult laval olemise aja eest! Sama kehtib ka turunduse kohta.
- Viskaks ehk tunnihinna minema? Keskenduks efektiivsusele ja läbipaistvusele? Usalda oma turundajat ja anna neile vabadust luua.
…
aga
turunduskonsultatsioone teen ma muidugi tunnihinna järgi, sest see on koht, kus ma jagan enda talletatud infot ning seda saab ajaliselt mõõta. Kogu postituse inspiratsioon tuli mõtete põrgatamises sama valdkonna tegijaga ning ta küsis, et miks minu konsultatsioonid nii odavad on - “olen näinud sinu tulemusi ja teadmisi, kas see natuke soodne pole?”. No vot, kui äge! Eelmine nädal alles sain küsimuse stiilis, et kes ma nüüd ikka õige siin olen, et 100€/h küsin! 😛 Nii erinevalt nähakse asju!
Tagasiside on andnud mulle nii turvalise tunde, et ma päriselt olen nagu kala vees. Ma olen nii uskumatult kirglik selles valdkonnas, et kui ma konsultatsioonide käigus enda teadmisi ja ideid jagan (enne on ju ka eeltöö konkreetse kliendi kohta, mida ma ei hinnasta), siis ma ei muretse enam sellepärast, et äkki keegi arvab, et ma olen liiga kallis.
Ma muretsen selle pärast, et äkki keegi arvab, et ma teen liiga soodsalt…
Ele
Vastused puuduvad