Keda huvitab?

Kas sa oled kunagi mõelnud, miks me pidevalt ignoreerime otseturundust ja müügikampaaniaid?

Sest me ei ole enam sihtgrupp. Meie tähelepanu ja väärtused on muutunud, ning seetõttu on oluline mõista, kellele ja miks me oma sõnumit edastame. Üleüldse tunnen, et me paneme kohutavalt palju aega täppis-strateegiale, konversioonile ning klikkide lugemisele ja muudele keerulistele sõnadele, millest meie kliendid niikuinii aru ei saa. Aga kes meist peaks aru saama? Klient. Klient, keda soovime hoida ning temaga suhet arendada. See põhineb sootuks suuremas pildis ning seda väärtust ehitad maast ja madalast.

Mõned aastad tagasi olin valmis tegema turundustööd brändidele 50–300€ kuus. Ja mis ma sellest sain? Tõenäoliselt piisas sellest ainult ühe arve katmiseks. Selge, et pidin juurde võtma rohkem kliente, kuid nüüd ootavad 3–5 brändi minult pühendumist ja hingega panustamist. Kuidas ma peaksin seda tegema, kui mul on maksimaalselt 1000 eurot kuus? Mis vabadust see mulle tõeliselt annab? Üleüldse ma tunnen, kuidas sotsiaalmeedia- ja niisama turundus omavahel nii segi aetakse, et kui kuskil grupis otsitakse sisuhaldajat, siis märgitakse kindlasti ära, et “võid olla algaja”, “osaline koormus”, “ainult 2 postitust nädalas”, kuid see “natuke seda, natuke teist” rida ei lõppe, ning nii tekib tunne, et sa otsid robotit, mitte inimest. Sest vastu pakkuda ilmselt suurt ei ole. Ometi nähakse aina enam, kui oluline on brändi maine kujundus laiemalt.

KÕIK ei ole sihtgrupp

Ma ei taha kõike, ma tahan piisavalt. See tähendab, et pean keskenduma neile, kes tõeliselt hindavad seda, mida pakun. Kui oled kursis oma brändi väärtustega, siis ei pea sa alandama oma hinda, et meeldida massidele. Kui su sõnum ei jõua õigete inimesteni, jääb see lihtsalt sõnumiks kuskil hallis kajas, millele keegi ei keskendu. 

Kogukond tekib siis, kui jagame samu väärtusi. Sa ei pea pakkuma 10 päeva soodustusi, et inimesi meelitada - aga võid! Ja tõenäoliselt see mingil hetkel ka töötab. Minu eesmärk on leida need, kellele mu sõnum ja väärtused resoneeruvad. Need, kes tabavad, loovad ühiselt tugeva kogukonna. See on alus, millele ehitada, olgu see minu või sinu bränd. Sellisel viisil on end üles ehitanud tuhandeid tuntud brände, kellel on oskus näha kaugemat ja laiemat pilti ega ei keskendu sellele, kuidas kiiresti raha kontole saada. Ma olen ikka võrrelnud kliendi-ja brändisuhet päris suhtega, kus enne kokku kolimist ehitatakse vundamenti, mis põhineb arusaamal ja usaldusel.


Miks Sa Seda Teed?

Oluline on küsida endalt: miks ma seda teen? Kellele ma seda teen? Mida ma pakun? Need küsimused aitavad sul keskenduda ja vältida stressi, mis tuleneb sotsiaalmeedias "like'ide" ja jälgijate arvust muretsemisest. Ma valetaks, kui ma ütleks, et see mingil hetkel mulle oluline ei olnud. Kuidas ma saan panna inimesed mind uskuma? Ei saagi! 😀 Kui üritan kõigile meele järele olla, kaotan iseenda. Otsuste tegemine ei peaks olema põhinenud pelgalt populaarsusel, vaid sisukusel ja väärtustel.

Mida rohkem püüad teha kõigile, seda vähem aega ja ressursse sul jääb. Lõpuks jõuad olukorda, kus sa ei suuda pakkuda kvaliteeti, mida soovid, sest oled kokku kahmanud nii palju tööd väga väikese raha eest. Seetõttu on oluline keskenduda neile, kes tõeliselt vajavad ja hindavad seda, mida pakud.

Usalda Oma Väärtust

Olen kogenud, kuidas brändide teenindamine madala hinnaga võib tuua palju huvilisi, kuid see ei paku pikaajalist vabadust. Kui olin valmis ütlema "ei" neile, kes ei väärtustanud mu teenuseid, avanesid uued võimalused. Alustasin otsima neid, kes mõistsid tõeliselt, mida pakun, ja see töötab!

Kui püüame kõigile meeldida, siis lõpuks ei meeldi me kellelegi.

Kui me tunneme oma klienti, siis me teame, mida ta tahab, mida ta vajab ja kuidas temaga suhelda.

Kui me keskendume väikesele sihtgrupile, siis saame ehitada tugevama kogukonna. See kogukond jagab samu huve, väärtusi ja eesmärke. Nad toetavad üksteist ja soovitavad oma sõpradele meie tooteid või teenuseid, lehvitavad sulle tänaval ning jagavad häid uudiseid. See on võimas jõud, mida ei saa raha ega reklaamiga osta ja ükski strateegia pole kindlam, kui pikaajaline ning lai mõtlemine. Muidugi, võib tunduda ahvatlev püüda haarata võimalikult suurt tükki turust. Kuid see lähenemine on pikaajaliselt ebaefektiivne.

Kui sa oled väike ettevõte või loov inimene, siis ära püüa olla kõigile meele järele. Keskendu sellele, mida sa kõige paremini oskad ja mida sa kõige rohkem naudid ning mis peamine - jää endale kindlaks! Ebakindluse haistab klient kaugelt ära. Ehita tugev ja lojaalne kogukond, olenemata sellest, mis on sinu toode või teenus! 🙂

Nii on sul rohkem aega perele ning vähem asju, mille pärast muretseda. Ja muretsemine annab kortsud! (See oleks hea reklaam hoopis mõnele kreemile, viidates, et selle kreemi kasutamine teeb teda nii õnnelikuks, et rohkem kortse ei saagi tulla!) 😛




Eelmine
Vabakutselise Turundaja Hinnastrateegia: Tunnihind vs Pakett vs Projekt?
Järgmine
Kuidas Aastalõpp Enda Ettevõtte Kasuks Tööle Panna: Jõulud on Aeg Müümiseks!

Vastused puuduvad

Email again: