UGC ehk sisu, mis tundub päris, aga kas alati ka on?

Turunduses ei pääse enam autentsusest - no ei taha olla ju samasugune, nagu teised. Keegi ei viitsi vaadata ülepakutud reklaame, kus kõik on nii täiuslik, et see tundub ebareaalne. Inimesed tahavad päris emotsioone, päris inimesi ja päris kogemusi. Ja just see ongi UGC ehk kasutajate loodud sisu – aga teeme selgeks, et see ei tähenda lihtsalt suvalist telefoniga filmitud klippi lootuses, et „äkki läheb hästi“. Ja tasuta saadud toode on ju juba käes 😛




Kui UGC hästi tehtud on, siis see ei tundu nagu reklaam, aga samas müüb. See on nagu sõbra soovitus – ehtne ja usaldusväärne. Aga vahel läheb asi natuke käest ära. Mõned loodavad, et piisab lihtsalt ilusast videost, teised räägivad igast asjast, nagu see oleks maailma parim toode, ja kolmandad… noh, lihtsalt kaovad massi ära. Räägime natuke sellest, mis töötab ja mis mitte.

UGC, mis tõmbab tähelepanu (ja mitte halvas mõttes)

Hea UGC paneb vaataja peatuma ja päriselt kaasa mõtlema. Kui su sisu ei tekita mingit emotsiooni – olgu see naer, huvi või kasvõi kerge peapööritus –, siis see lihtsalt ei tööta. Hea sisu tundub päris, aga on samas läbimõeldud. Kõik, mis liiga lavastatud või ebasiiras tundub, kukub lihtsalt läbi.

Aga mida tihti valesti tehakse?

🚫 Kõik on liiga perfektne. Kui inimene hoiab käes mingit seepi ja kuulutab, et ta elu on nüüd igaveseks muutunud, siis… noh, kas sa päriselt usud seda? Ei? Just.

🚫 Sisu lihtsalt ilu pärast. Jah, ilus pilt on tore, aga kui sellel pole pointi, siis see on lihtsalt… ilus pilt. Pole midagi, mis paneks vaatajat edasi uurima.

🚫 Pikk jutt, mida keegi ei loe. Olgem ausad, sotsiaalmeedias on sul umbes kolm sekundit, et kellegi tähelepanu saada. Kui alustad „Ma tahan teile rääkida ühest tootest, mis on täiesti fenomenaalne ja muudab teie elu…“ ja ärme unusta innovaatilisust, mida tuleb uksest ja aknast – jah, me oleme juba edasi kerinud.

🚫 Vale sihtrühm. Kui su peamine publik on noored, siis ei tasu rääkida neile nagu vanaemadele hommikusel kohvipausil. Sama kehtib ka vastupidi.

🚫 Liiga müügine. Kui sisu tundub nagu klassikaline telereklaam, siis see lihtsalt ei lenda. Inimesed ei taha tunda, et neile midagi pähe määritakse.



Tüüpiline UGC „müügijutt“, mis ei tööta

Sa oled kindlasti näinud neid postitusi: influencer hoiab kätte suvalist kreemi ja teatab säravate silmadega: „See kreem on lihtsalt hämmastav! Mu nahk pole kunagi olnud nii niisutatud! Ma ausalt armastan seda! Link biograafias!“ Ja kahe nädala pärast on sama jutt uue kreemi kohta, eks?

Või siis käsitöötooted: „Sõbrad, ma EI SUUDA uskuda, kui pehme see sall on! See on lihtsalt nii imeline! Minge ostke ka!“ See on siiski ju käsitöö ja 50€ on LIIGA VÄHE SELLE EEST!

Kas see paneb sind ostma? Ilmselt mitte. Miks? Sest see kõlab nagu kõik teised postitused. Vaatajal pole mingit põhjust seda usaldada – ta teab, et see inimene sai selle tasuta ja peab seda reklaamima. Ja kas ta ise ostaks sellise raha eest selle toote? PÄRISELT? Päris usaldus tekib siis, kui räägitakse millestki, mis päriselt kõnetab, ja jagatakse kogemust, mis tundub ehtne.

Mida siis teha, et UGC päriselt töötaks?

✅ Ole aus. Kui midagi meeldib, ütle miks. Ära räägi suvalist kiidulaulu, vaid too välja midagi päriselt kasulikku või huvitavat. Näiteks, et see 50€ sall, mille ma tasuta sain, on mul juba endal ostukorvis, sest mu ema peab selle endale ka saama! - lisades kuvatõmmise tellimusest. Wow! Ta päriselt tellis selle ise ka, okei..ehk ta ei valetagi?

✅ Tee midagi teistmoodi. Kui kõik teevad ühte asja, siis kas sa tahad olla veel üks neist või see, kes julgeb eristuda? Mulle meeldib, kui keegi lepib minuga kokku kohtumise ja alustab sõnadega, et “ma kirjutasin sulle, sest sa teed natuke teisiti..”.

✅ Ära pinguta üle, aga hoia kvaliteet. See ei pea olema teletootmise tasemel, aga valgus, heli ja stabiilne kaader võiksid vähemalt okeid olla. Vaataja peab tahtma seda vaadata.

✅ Mõtle strateegiliselt. Üks suvaline video ei muuda midagi, aga järjepidev ja läbimõeldud sisu loob brändi.

Aitäh, et lõpuni jõudsid! 🎉

Kui sa oled siiani välja lugenud, siis oled ilmselt keegi, kes hoolib oma turundusest ja tahab teha asju hästi – ja see on juba pool võitu! Loodan, et said siit midagi kasulikku ja ehk ka mõne mõtte, mida oma brändi jaoks rakendada. Kui sul tekkis küsimusi või tahad lihtsalt arutada, kuidas UGC võiks sinu puhul toimida, siis kirjuta mulle – räägime! 😊












Eelmine
Turundus ei ole kiirtoit

Vastused puuduvad

Email again: