Turundus - see on nagu esimene Tinder-deit: esmamulje loeb

Oletame, et oled jõudnud sinnani, kus sul on midagi, mida saab müüa - olgu selleks siis teenus, toode, sündmus, äpp, kohvik või mis iganes…


Me ei teadvusta endale kõige lihtsamat asja:

SINA oled selle arenduse ja idee sees olnud pikka aega ja sulle tundub kõik super loogiline ja äge, ning mis põhiline: vajalik! No täpselt selline, millest kõik on puudust tundnud. Aga ei teadvustada, et kliendile võib esimese hooga olla see (toode, teenus, mis iganes) täiesti arusaamatu, võõras ning veel vähem saab ta aru, mis kasu tema sellest saab. Ehk keskendutakse sellele, kuidas ise ettevõtjana kasu saada ning jäetakse tähelepanuta see, mis kasu saab see, kes peaks sulle reaalselt raha andma. Kelleni sa pead oma info viima, et reaalset tulu teenida?


Seega on ülioluline püüda tähelepanu hetkega, olgu selleks tabav visioon/missioon, pealkiri, loosung, pilt või video. Kōik see, millele sina ettevõtjana oled oma aega tunde panustanud, peab püüdma potentsiaalse kliendi tähelepanu 5 sekundiga.


Oletame, et oled esialgse tähelepanu saanud (või selles ebaõnnestunud, vahet pole), kuid ei toimu reaalseid tehinguid. Järelikult: toode on kehv. Ei ole! 🙂 Peale tähelepanu saamist hakkab toimuma uus protsess: usalduse tekitamine. Kas ma näen tagasisidesid? Kes on Sinu brändi partnerid? Kes SINA oled? Ehk peale “follow” nupu vajutamist näiteks IG, tahab klient näha, kellele ja kas oma raha anda (mis tema sellest saab?). Viga, mida siin tehakse, on jällegi ülilihtne - tulin tootega välja, olen teinud esimesed sammud ja reklaamid, aga tehinguid ei toimu - JÄRELIKULT, ei huvita. Kõige tavalisem käik on ad’side seadistamine (võib-olla isegi otsitakse keegi, kes alguse ära teeb, olematu eelarve, lühikeseks perioodiks) ning siis lõpetatakse postitamine ja turundus, hakkab kaduma iseenda usk tootesse, millele sa ometi nii palju aega oled panustanud ning see EBAUSK, mis sinul ettevõtjana oma tootesse (teenusesse, mis iganes) hakkab tekkima, on läbinähtav ka teistele.


See on ÜLI tavaline. Keegi ei osta - järelikult on si**. Aga sina ju uskusid sellesse, on ju nii? Sinu usk ja veendumus enda tootesse peab olema nii super-enesekindel, pika perioodi vältel, et teised hakkavad ka sind uskuma. Tuleta seda pidevalt meelde, olles hästi aktiivne turunduslikult ja kommunikatsioonilt. Ära alahinda turunduse olulisust, isegi, kui oled kindel, et sinu pakutav on nii hea, et seda ei pea eraldi turundama. Millal on Coca-Cola enda turunduse ja reklaami lõpetanud..?


Kammoon! Kui keegi oleks öelnud ainult ühe korra, et maa on lame ja teised naernuks teda välja ning VÄITJA oleks mõelnud, et fine - ju siis ei ole. Las see teema jääda. poleks ka seda teooriat hetkel nii tugevalt õhus 😀 AGA ei! Ta oli oma väites nii enesekindel, luues erinevaid gruppe, organisatsioone, raamatuid, tooteid - mis iganes. Ja teenib sellega ebareaalseid summasid, mida maksavad talle inimesed, kes hakkasid teda uskuma lihtsalt sellepärast, et ta on oma väites ise nii kindel, tuues välja justkui väga loogilisi fakte. Kõige geniaalsem asi, mida müüa on vesi - no super geniaalne. Lugematu arv tootjaid ja kõik ostavad poest vett. Kellel on parem turundus, ägedam disain - konkurents on meeletu.


Mul on klient, kelle platvormil on olnud 2 turundajat, kes aegajalt esitasid talle tegevusplaani koos arvega, kuid ei toimunud reaalselt progressi. Enne, kui ta minu kliendiks sai, ütlesin ma talle ajapuuduse tõttu ära ning ta kirjutas mulle mingihetk uuesti. Õnneks oli ka mul siis juba võimalus üks klient juurde võtta ning esimesel kohtumisel sain ma aru, et idee omanikul on endal hakanud tekkima ebausk ideesse, mille ehitamisse on ta 2 aastat panustanud, kuid peale “välja tulekut” ei ole toimunud reaalseid arenguid ja tehinguid. Seal oli selgelt näha ridamisi vigu, mis oli tehtud, kuid asi, millest mina kohe aru sain - kehva ideega siin kindlasti tegemist ei ole. Peale kahte nädalat aktiivset (strateegilist) turundamist, partnerite otsimist, SIHTRÜHMA teekonna selgeks tegemist, oli Google Analytics rohelises ning toimusid reaalsed tehingud. Ma proovisin aru saada, mis oli enne tehtud, kuid ei saanud.


Kui sul on idee, aga sa ei oska turundada, siis sa palkad turundaja ja usaldad teda. See on täiesti loogiline (ja õige) minek, kui puuduvad oskused ja aeg. Aga kui lihtsalt kogemata oled sa astunud turundajate otsa, kes ei ole kursis abc järgimisega ja tulemust ei tule - siis sa usudki, et see idee oli nüüd küll puhas jama. Ometi ma ise nii kõvasti uskusin sellesse, eks?


Loo lugu, mis müüb:

Unusta igavad “osta kohe, broneeri kohe, tule kohe” loosungid. Räägi lugu, mis köidab emotsioone ja paneb kujutlusvõimet tööle. Sinu lugu on sinu brändi DNA. Passiivsus on surmaotsus. Kasuta kõiki kanaleid, et oma lugu levitada ja publikuni jõuda. Sotsiaalmeedia, reklaam, suhtekorraldus - kõik relvad on lubatud.


Kui sa oled ideesse uskunud, panustanud tunde ja aastaid ning välja tulles puudub tulemus,

siis enne usu kaotamist veendu, et sinu turundus on okei. Proovi jälgida põhilisi asju: postitused sotsiaalmeedias, kas firma meiliboksis käib kirjavahetust (tee nt ise oma brändile turundus e-mail, kuhu ka sina saad vajadusel sisse logida ning turundajale annad selle kasutamiseks/töövahendiks - see on täiesti okei nõue), kas on tehtud kampaaniaid, Google statistika ja kõik sellised lihtsad asjad, kus kõik on must ja valgelt kirjas ning paljuütlevad.


Samas eelmistel tegevusplaanidel kõlas, et mingi mull justkui toimuks, kuid mis kasu on sellest, mis on tegevusplaanil, kui mõõdikud ei liigu? Nii tüütu, kui see ka pole, siis kehtib siin reegel, et usalda - aga kontrolli. Usaldus on tõesti ülioluline, anna turundajale vabad käed, kuid jälgi. Kui näed tulemust, siis hakka alles lahti laskma kontrollist.


Ma armastan ikka öelda, et turunduses kukub läbi see, kes palkab turundaja ja siis ütleb talle, mida teha 😀 Kipub olema nii, et kõige pisema eelarvega kliendid on kõige nõudlikumad ja kipuvad delegeerima ning on rahutud, ajades pingesse nii turundaja kui ka iseenda - ka selliseid on mul olnud. Oli aegu, kus ma võtsin vastu mis iganes pakkumise, et turule pääseda. Lõpuks ei julge turundusinimene iseseisvalt ühtegi sammu ega otsust teha ning siis pole ka tulemust. Klient, kes on nõus kohe sinu hinnaga, ei tee piuksugi. Ja see on usaldus. Ja siis on ka tulemus. Muidugi annab suuna ja vaate ka juba läbirääkimiste protsess 🙂



Kokkuvõttes, ära alahinda õiget turundust. Usalda oma toodet, aga ära unusta, et eduks on vaja ka tugevat turundusstrateegiat ja pidevat jälgimist ning kohandumist. Turundus on kunst ja teadus, mis võib sinu idee edu või ebaedu määrata! 💫


Ele




Eelmine
Kuidas ma sain Google'is esimeseks
Järgmine
Kes on ostupersoona ja miks see on sinu turunduse edu alus?

Vastused puuduvad

Email again: